Nos Robin Walker, mióta regisztrált az ETF2L-re egyre nagyobb és szebb ígéreteket tesz. Sajnos a TotalTF olvasóközönsége a fenn említett egyénnel készült interjút nem nagyon méltóztatott elolvasni (mint ahogy sok más tartalomban gazdag írást sem), de azért már most elkönyveli, hogy jó dolog, hogy Robin foglalkozik velünk. Foglalkozik? Nem, csak azok hiszik ezt, akik nem látnak túl a rózsaszín ködön. Felidéznék pár dolgot a fél évvel ezelőtti beszélgetésből.
...szeretnék több hidat kiépíteni a fejlesztők és a kompetitív közösség között, amit eddig is nagyon igyekeztünk megvalósítani ... kénytelen eszközöket, konfigurációkat és scripteket barkácsolni ... amit mi is megtehetnénk értük... beépíthetnénk közvetlenül a játékba.
Szép ígéret, de tudom a Soldier vs. Demo update és a bugfixek bugfixelése minden hasznos idejét elveszi a csapatnak. A hidak verése pedig fél év alatt eljutott oda, hogy korántsem tiszta módszerekkel meggyőzték az ETF2L vezetését, hogy Gorge igenis warmap. És, hogy segítsék a közösséget betettek a közösbe néhány TF2-es pólót és bögrét. Ez mindenki vágya nem ezen a szinten?
Az új formátumú demók átkonvertálhatók egy olyan vaskosabb demó fájllá, amely nem fog tönkremenni...
Igen a jó öreg új demó formátum, amely segítené a fragmoviek készítőin kívül a kompetitív játékosokat is, hiszen megtanulhattuk Counter-Strikeból, hogy bizony a nagyoktól tanulni nem rossz dolog. Márha lehetne, hiszen most a legújabb őrület a custom content miatt cseszték szét a demo formátumot, amelyre nem érvényes az sv_pure. Gondolom ez is a kompetitív közösséget szolgálja.
Az is bosszantó, hogy a legnépszerűbb public játékmódok (Dustbowl típusú támadás-védekezés és a payload) nem igazán működik kis létszámú csapatoknál.
Akkor már tényleg nem értem, hogy hogyan lett Gorge warmap.
Világos, hogy a két csoportnak különböző a célja, és ezekből a különböző kívánalmakból fakadóan a mi munkánk megtalálni az utat, anélkül, hogy bármelyiknek is kedveznénk.
Bármelyiknek is kedveznénk? Én ennek ellentétét tapasztalom, hiszen míg a public közösség egyre-másra kapja az új fegyvereket, amelyeket nem kis idő elkészíteni, addig a kompetitív szféra örülhet, ha végre megkapja a már fél-egy éve kért cvart. Ezen felül természetesen a warokba is bekavarnak, hiszen a jó öreg low-div faszlámák alig várják, hogy ezekkel a nem ritkán bugos szarokkal játszhassanak waron.
A L4D-ben megismert rendszert szeretnénk használni...
Kitűnő connect <ip>; password <pw> helyett szopjuk a faszt a matchmakerrel.
Ezen felül ígértek egy Xbox patchet, amely ha jól tudom még mindig nem készült el. Hangzatos szavak és rövidlátás. Mostmár eljutottam oda, hogy elfogadom, hogy ez egy public játék és aki warozni szeretne az keressen magának más játékot, de az Isten szerelmére ne hazudjon már megint az arcomba. Ha annyira érdekli a kompetitív közösség, akkor miért kellet a tournamentmódra és random (crit, damage, spread) kikapcsolhatóságára KÉT ÉVET várni? Hol van itt a "törődés", amelyet olyan fennen hirdet a nemrég elkészült inerjúban? Leginkább sehol.
A cég még számtalan updatet tervez, ami minden csak nem jó a kompetitív közösségnek. Minden update alkalmával vitatkozó kommentek százai, ezrei, hogy most hogyan kezelje le a kompetitív közösség a játék újabb drasztikus módosítását. És itt nem balanszolásról van szó, amely mellett pártoskodás nélkül lehet érvelni, hanem arról, hogy hogyan fogja ez ismét megváltoztatni a játékot. Mindenki ezzel jön, hogy lehet attól jó kompetitív játék, hogy folyamatosan változtatnak rajta. De akkor szeretném megkérdezni, hogy a Counter-Strike 1.6 miért virágzik mindenféle update és új letölthető tartalom nélkül? Miért vannak meg dust2-train-nuke-mill mesternégyesen? Persze, most majd jön az "azért mert igénytelenek" duma. Szerintem is tökéletesen igénytelen, hogy a külön bizottság felügyeli a játékot, a legsikeresebb csapatok évi 30 millió forintnál is többet keresnek meg versenyekkel vagy az, hogy a nagy hardvergyártó cégek szponzorálják őket és nem holmi apróságokkal.
Ha azt akarnák, hogy ebből kompetitív játék legyen már réges régen máshogy állnának a dologhoz hozzá. De nekik most csak az a lényeg, hogy a kompetitív és a public közösséget is életben tartsák. Nem érdekli őket, melyik a jobb, hanem csak az, hogy hosszú távon melyik hoz többet a konyhára. Haszonból élünk, de ez már rég nem a tisztességes haszonról szól, ahogyan az kiderül a Valve eladási statisztikáiból és a monopol helyezetben lévő STEAM rendszerről is.
Abba pedig inkább bele se menjünk, hogy lassan-lassan tényleg MMO lesz a dologból. Több tucatféle fegyver, sapka, öltözék és miegymás. A trade rendszerről is csak beszéltem és most az elkövetkező updatekben bele is fogják integrálni. Mint ahogy a közösség által (játék helyett) készített egyébként tök felesleges marhaságokat. Ismét csak a CS-t tudnám ideidézni. Vajon miért ugyanazzal a modellel megy az összes játékos? Én is onnan ismerem fel Banánt a publicon, hogy ő a glóriás soldier. És ez mindjárt más megvilágításba helyezi a dolgokat. Ja és persze nem MMO? Mutatssatok még egy FPS-t, ahol live mutatja a bevitt sebzést. Nagyon skilles.
Összegezve szánalmas ami itt folyik és lassan már tényleg engem sem fog érdekelni, hogy ki hogyan teszi tönkre ezt a játékot. Egyszer remélem majd mindenkinél eljön az a pont, hogy kiveri valami a biztosítékot és akkor rájön, hogy ez már nem is az a játék, amit Ő annó megvett. Mert ha én ezt előre tudom, hogy így lesz vette volna meg a halál fasza, nemhogy hosszú órákat pazarolok el az időmből, hogy a néhány normális emberen kívül valakinek közösségi portált hozzak létre... Úgyhogy nyugodtan craftolgassátok a szánalmas farmolással szerzett tök felesleges szarjaitokat, miközben ezerforint-számra fogyasztjátok az áramot és énekelgessétek majd közben "Én kompetitív játékkal játszom"!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Lowász 2010.01.19. 21:59:30
Robin Walker egy üzletember, és mint ilyen, egy dologra hajt: a HASZONRA.
Nem érdekli hogy milyen módszerekkel, ez a világ már rég nem a tisztességről szól. Úgyhogy lehet nyávogni, csak úgy érzem hogy egy 4000 forintos valamiért amit anno vásároltál még túl sokat is foglalkoznak velünk. Még ha ez nekünk néha rossz is.
hykleri 2010.01.20. 09:37:03
*Initial release of Tournament mode (mp_tournament)
2 év?
Thomas MAGNUM 2010.01.20. 15:30:32